يك تراشه حاوي سيستم كامل راديويي ساخته شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1392
بازدید : 61
نویسنده : شروین اشرفی

سرويس كامپيوتر رفاه: با ساخت يك سيستم راديويي كامل بر روي يك تراشه، در آينده نه چندان دور شاهد ظهور راديوهايي به اندازه يك دانه برنج خواهيم بود.
به گزارش خبرنگار رفاه، يك تيم تحقيقاتي در دانشگاه فلوريدا اولين وسيله ارتباطي بدون سيم را كه فقط بر روي يك تراشه جاي مي‌گيرد به نمايش گذاشتند.
پروفسور "جو بروئر"، مدير تيم تحقيقاتي پروژه مذكور در اين باره اعلام كرد: اين وسيله يك سيستم راديويي مينياتوري است كه شامل فرستنده و آنتن بوده و سيستم راديويي مذكور قادر به ارسال اطلاعات در فضايي به اندازه يك ناخن مي‌باشد و مي‌تواند لزوم استفاده از سيم را در قطعات نيمه‌هادي از بين ببرد.
پروفسور "جو بروئر" ضمن بيان اين مطلب كه در آينده قطعاً مي‌توان در فضايي به وسعت تراشه‌هاي كامپيوتري نيز از اين وسيله استفاده كرد گفت: دور از انتظار نيست كه در آينده شاهد ظهور راديوهايي به اندازه يك دانه برنج باشيم.
وي درباره فوايد اين وسيله كه پروژه ساخت آن يك ميليون دلار هزينه داشته است افزود: اين وسيله باعث مي‌گردد كه بتوان ميكروفن، حسگر حركت و ... را خيلي كوچك و ارزان تهيه كرد. هر چند كه كاربرد آن به موارد ذكر شده محدود نمي‌شود بلكه اين وسيله مينياتوري مي‌تواند گامي در جهت ساخت كامپيوترهاي كوچكتر و سريعتر باشد.
گفتني است محققان براي به نمايش گذاردن عملكرد اين وسيله توانستند يك ضربان ساعت را كه براي هماهنگ كردن اجزا و روالهاي مختلف بكار مي‌رود، از يك فرستنده كوچك در گوشه تراشه به گيرنده‌اي در سوي ديگر تراشه كه 6/5 ميليمتر با فرستنده فاصله داشت ارسال نمايند. مدير تيم تحقيقاتي مذكور در اين باره گفت: نكته حائز اهميت اين آزمايش در اين است كه ارسال اطلاعات در همه نقاط تراشه در آن واحد انجام مي‌گيرد، كاري كه با استفاده از سيم بسيار مشكل است.
پروفسور "جو بروئر" ادامه داد: در صورتي كه ابعاد تراشه بزرگتر شود، مشكل بتوان اطلاعات را به طور همزمان به همه قسمتهاي تراشه ارسال كرد، چرا كه فواصل بين ميليونها "ريز-مدار" درون تراشه متغير خواهد بود. اين امر باعث مي‌شود كه به علت تأخير در انتشار ضربان ساعت، كارآيي تراشه كاهش يابد.
وي ضمن بيان اين نكته كه شبكه‌هاي مبتني بر تراشه استفاده زيادي از اين وسيله خواهند برد افزود: با ساخت چنين شبكه‌هايي مي‌توان اطلاعات را با شنيدن، تشخيص حركت و تعيين درجه حرارت كه توسط حسگرهاي بسيار ريز انجام مي‌شوند گردآوري كرده و اين اطلاعات جمع‌آوري شده را تحليل نمود.
پروفسور "جو بروئر" در ادامه با بيان اين مطلب كه تراشه‌هاي بدون سيم مي‌توانند در ارتش نيز مورد استفاده قرار گيرند، افزود: حسگرهاي كوچك مانند ميكروفن را مي‌توان به همراه تراشه‌هاي بدون سيم با بهايي كمتر از يك دلار تهيه كرد و تعداد زيادي از آنها را در فضاي بزرگي رها كرد تا به منظور استراق سمع بكار روند.
وي يكي ديگر از كاربردهاي اين وسيله را استفاده از تراشه‌هاي بدون سيم به همراه حسگرهاي حركت در داخل ديوارها و كاغذ ديواري‌ها ذكر كرد و گفت: در صورت فروريزي ساختمان و ريزش آوار، اين حسگرها مي‌توانند اطلاعات مربوط به حركت و موقعيت فرد يا افراد حادثه‌ديده را به گروههاي نجات ارسال كنند.
"بروئر" در پايان گفت: گرچه فناوري امواج راديويي پاسخگوي همه مسائل نيست ولي از آنجا كه بطور كلي سيمها نرخ انتقال اطلاعات پاييني دارند، اگر بتوان امواج راديويي را جايگزين سيمها ساخت مي‌توان در هزينه و فضاي مورد استفاده، كاهش قابل ملاحظه‌اي به عمل آورد. اين امر مستلزم آن است كه سيمها كاملاً كنار گذارده شده و از ارتباطات بدون سيم استفاده شود.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به کانال تلگرام مابپیوندید: https://telegram.me/CookingEasy

آیاشماازوبلاگ خوشتان آمد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راه علم و آدرس shervin83.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 227
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1





AvaCode.90

كد تقويم

<-PollName->

<-PollItems->

RSS

Powered By
loxblog.Com